Cheesecake

…sau, cum îi place limbii mele să susure… cheeeeeseeee-yuuuummyyyy-cake!

Aş putea spune: Cristino, ai făcut-o şi p-asta! E regina dulciurilor cu brânză, clar! E atât de fină, de cremoasă, de duuuulce! Reţeta e simplă şi am descoperit-o aici. Prăjitura Bubulinei este îndrăgostită şi cred că sunt şanse foarte mari ca şi regina mea să o ia razna din cauza dragostei şi să zboare de pe farfurie! :P

  • Timp de pregătire: 1 h şi 30′
  • Ingrediente pentru blat: 250 de grame de biscuiţi digestivi, 100 grame de unt (atenţie să alegeţi produse care nu conţin sare)
  • Ingrediente pentru cremă: 500 de grame de brânză dulce de vaci (o alegere mai bună decât crema de brânză), o jumătate de cană de zahăr, 500 ml de frişcă lichidă (reţeta originală prevede doar 250, eu mi-am dorit extra cremozitate :P)
  • Grad de dificultate: minim.

Să purcedem în minunata călătorie! Biscuiţii se macină (cu blenderul, robotul de bucătărie sau maşina de tocat clasică) şi se îmbăiază în untul topit, amestecându-se bine. Se unge cu unt o tavă pentru prăjituri cu pereţi detaşabili (în orice formă, eu am folosit rotundă – nou primită de la mami şi e roşie ) apoi se aşează hârtie de copt pe fund. Peste hârtie se toarnă amestecul de biscuiţi şi se întinde uniform pe toată suprafaţa, cu degeţelele, apoi se lasă la rece cam o oră.

Între timp se prepară crema. Crema!! Brânza se mărunţeşte în blender, dacă e cazul, apoi se mixează bine cu zahăr şi frişca lichidă. Nu că-i simplu?

După ce se întăreşte blatul, se aşează crema de brânză deasupra, nivelându-se bine şi având grijă să nu se formeze bule de aer înăuntru. Aici o să fie nevoie de puţin mai multă răbdare. Dar merită! După ce am terminat de nivelat toată crema se lasă la rece cât timp vă permite pofta. La mine a stat 24 de ore..dar nu neapărat pentru că nu am avut poftă. :P Buuun! Înainte de servire, se îndepărtează pereţii formei iar prăjitura o să rămână intactă, nu că-i minunat?

La final, regina a primit o coroană de ciocolată amăruie. În plan era un sos de ciocolată, dar timpul nu a permis-o. Sosul de ciocolată..altă dată!

cheesecake

Savuraţi împreună cu cei dragi!

3 gânduri despre “Cheesecake

  1. Pingback: Cheesecake cu fructe de pădure | Avec Passion!

Ce spui? :)